Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Ο ΣΙΑΓΩΝ ΤΟΥ" (η φιλοσοφία της σπαλομπριζόλας)

Τον Οκτώβριο του 2004 ο Κωστάκης (ο καταλληλότερος) ξεστόμισε την περιβόητη φράση "Δεν θα κάνουν κουμάντο πέντε νταβατζήδες" σε απάντηση της πάσας  «σπάστε αυγά για να γίνει ομελέτα με τον βασικό μέτοχο». (Οι Γάλλοι κατά τη διάρκεια του δείπνου συνηθίζουν να ομιλούν περί γαστρυμαργικών απολαύσεων ώστε να επιτείνουν την ηδονή της κατανάλωσης τροφής και ταυτόχρονα να βοηθούν τη σωστή πέψη της).

Ατυχώς, οι άξιοι πολιτικοί σχολιαστές δεν κατάφεραν τότε να διακρίνουν το βαθύτερο πνεύμα της ρήσης του βουλιμικού Πρωθυπουργού και την απέδωσαν στην αποφασιστικότητα του να εξυγιάνει την χώρα. Επικεντρώθηκαν στην ασυνήθιστη για το πρωθυπουργικό του στόμα λέξη "νταβατζήδες", μη συνειδητοποιώντας ότι απλώς απολάμβανε το φαγητό του, δεδομένου ότι στο Γιουνανιστάν οι βαρύγδουπες κουβέντες αποτελούν το καλύτερο συνοδευτικό για ένα επιτυχημένο φαγοπότι.

Επί πλέον, η επίμονη περιστροφή της σκέψης περί του ιδίου σημείου δημιουργεί φυγόκεντρο η οποία εκτοξεύει την ουσία της σε λανθάνουσα αλλά αρκούντως κατανοητή μορφή: Η γαστρονομικού περιεχομένου κουβεντούλα λοιπόν περί ομελέττας μεταξύ τσατζικιού, κεμπάπ και σπαλοπριζόλας συνδέεται εύκολα με τον επαγγελματία μεταπράτη μιας άλλης ηδονής, (του σεξ) και οδηγεί μοιραία στην νταβατζοσυζήτηση!

Ο νεότερος συνταξιούχος Έλλην Πρωθυπουργός μας εδίδαξε πολλά με τα αλλοτινά σοφά του λόγια, και ακόμα περισσότερα με την σημερινή σιωπη του.

Καλή όρεξη Κωστάκη, καλή όρεξη, αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ ...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Παίχτης

Κάθε παραμονή Πρωτοχρονιάς, ο πατέρας μου έπαιρνε το μεγάλο τετράγωνο τραπέζι της κουζίνας μας και το έβανε στο κέντρο του καφενείου, άπλωνε τη μεγάλη πράσινη τσόχα (εδώ κι εκεί τρύπια πό τις κάφτρες των τσιγάρων) κι ετοίμαζε την πρωτοχρονιάτικη μπαρμπουτιέρα. Αφού αράδιαζε τις καρέκλες γύρω-γύρω, έβγαζε από την κρυψώνα τα μεγάλα λευκά ζάρια και τα απίθωνε στη μέση του τραπεζιού. Τη διαδικασία παρακολουθούσαν ανέκφραστοι κι αμίλητοι οι γέροι που στριμωγμένοι γύρω από την ξυλόσομπα προσπαθουσαν να ζεσταθούν. Καθώς έπεφτε το βράδυ εορταστικό και ειρηνικό οι παίχτες έπαιρναν ένας-ένας τη θέση τους. Δεν ήταν μόνο οι "καθ'έξιν" κουμαριτζήδες αλλά και οι αποδέλοιποι που έπαιζαν ζάρια "για το καλό του χρόνου". Αρχή κάναμε εμείς τα πιτσιρίκια που εκπαιδευόμασταν στα ήθη των παιγνίων παίζοντας στα ζάρια γαριδάκια, σοκολάτες και κάτι δραχμές κερδισμένες από τα χαρτζιλίκια ή τα κάλαντα. Ύστερα έρχονταν οι "μεγάλοι". Ξεκινούσαν με κάτι ταλαιπωρημένα μπλέ πενη...

Βίλμα

Ο λόγος που χάζευα τη Βίλμα ήταν το βλέμα της. Όχι γιατί παρά τα περίπου 90 χρόνια της παρέμενε ακόμα κοριτσίστικο (ζωηρό και περίεργο σα να αντίκρυζε για πρώτη φορά τον κόσμο) αλλά επειδή ήταν ονειροπόλο. Όταν η ματιά της σηκωνόταν για να κοιτάξει κάπου μακριά, έλαμπε με μια ακατανόητη ένταση και έχανε το απόκοσμο φως της μόνο όταν ξανάπεφτε πάνω στα κοντινά πράγματα ή στον συνομιλητή της - εν προκειμένω εμένα.Τώρα ήμουν εγώ ο υπνωτισμένος. Της πήρε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο να επιστρέψει από την ονειροπόληση στο καφενείο του "Σφακιανού" όπου καθόμασταν και στην αρχινημένη κουβέντα μας. - Ωραίο βράδυ Κώστα. Γλυκό. Είναι ωραία η Νίσυρος το καλοκαίρι. Λάτρεψα το Μανδράκι από την πρώτη μέρα που ήρθα νιόπαντρη με το συχωρεμένο τον Πανάγο. Ξαφνικά το βλέμα της έγινε γκρίζο. - Ο Γιάννης μου έλεγε ένα τραγούδι, είπα προσπαθώντας να διώξω το σύνεφο. "Του ποταμού μας το νερό βρέχει δε βρέχει τρέχει ωραία το Μανδράκι μας κορίτσια που τα έχει". - Πρέπει να ίσχυε το ίδιο ...

Εις του Βαρσάμου το νερό χρυσό δεντρί εφάνη...

Μπρε, Κωστή, εδά θα σου μάθω ένα βυζαντινό, ναι, βυζαντινό ριζίτικο, απού μου το ‘χε μαθωμένο ο Βενοσίφης κι αυτηνού ο παππούς του κι αυτηνού ο προπάππους του και πάει ετσά λοής: “Εις του Βαρσάμου το νερό, χρυσό δενδρί εφάνη Κι εις τη σκιανιάδα του δεντρού Οζά ήταν σταλισμένα. Τρεις κλέφτες επεράσανε τρεις κλέφτες επερνούσα’ Κάθουνται και ξανοίγουν’τα στέκουνται και μετρούν’τα.» Εκατάλαβες; τω παλιώ γκαιρώ εγυρίζανε πέρα – πόδε κλέφτες και ξανοίγανε μη μπανα βρούνε κιανένα κουράδι αφύλαχτο, ναι Κωστή ακούς; Και ξανοίγανε απού λες το κουράδι και το θαυμάζανε και λέγανε: «Για δες οζά για δες αρνιά για δες κριγιούς μπροστάρους Για προβατοσκλάβερα ασημικά ραμένα» ‘Οι – όι μρε σα ντου ξεγηβεντισμένου του –τάδε- απού τα τζουμπροδένει ο γουρσούζης με τέλια και σπαούλια, εκατάλαβες; Και ξανοίγουνε απού λες να δούνε από τσοι σαμές τίνος είναι τα οζά μα δε ξεχωρίζουνε και τονέ λέει ένας κατεχάρης: «Τούτα δεν είναι Σφακιανά, ούτε κι α...