Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Kαλύτερα αυγόχειρας παρά αυτόχειρας : Απάντηση στη "Δήλωση Υφυπουργού Μανώλη Όθωνα για τους λόγους της απόφασής του να προσφύγει στη Δικαιοσύνη"


Αγαπητέ Μανώλη,

κατ' αρχάς ελπίζω να μου επιτρέπεις τον ενικό καθώς δεν ντρέπομαι να παραδεχτώ πως σε γνωρίζω προσωπικά. Καίτοι, τη σήμερον ημέρα το να σχετίζεσαι καθ ' οιονδήποτε τρόπο με πολιτικό και μάλιστα με βουλευτή – υπουργό δεν θα έλεγα ότι αποτελεί δα και τίτλο τιμής, συνεχίζω να πιστεύω πως εσύ προσωπικά δεν ανήκεις σε αυτόν το γελοίο συρφετό ιδιοτελών πολιτικάντηδων. Για τούτο και μόνο αποφάσισα να σου γράψω την παρούσα όχι τίποτε άλλο παρά να φύγει από πάνω μου η σκέψη πως λέω καλημέρα σε έναν ξύλινο άνθρωπο.

Πράγματι έχεις δίκιο να γράφεις πως “Δεν μπορεί όμως σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ως πολιτική άποψη ή διαμαρτυρία η κάθε μορφής λεκτική βία ή χειροδικία. Την αντίληψη ότι ο καθένας αυθαιρέτως θεωρεί ότι η πολιτική του διαφωνία παράγει δίκαιο, το οποίο απονέμει με συνοπτικές διαδικασίες στη μέση του δρόμου, δεν την αντέχει ούτε η κοινωνία μας, ούτε η λειτουργία του δημοκρατικού μας πολιτεύματος.”. Να σου θυμίσω όμως πως κάτι παρόμοιο πρέπει να ισχύει και για τους ένστολους υφισταμένους σου που με τέτοιες συνοπτικές διαδικασίες απονέμουν την κρατική δικαιοσύνη “στη μέση του δρόμου” εκτοξεύοντας όχι αυγά, αλλά κατακεφαλιές, χημικά και ύβρεις εναντίων πολιτών (μεταξύ των οποίων γερόντοι, κοπελιές ακόμη και μικρά κοπέλια).
Δυστυχώς αγαπητέ Μανώλη, ο αδύνατος γίνεται συχνά έρμαιο του φόβου, της ανασφάλειας και της κακομοιριάς του και γι' αυτό μπορεί να καταφύγει σε πράξεις που μπορεί να είναι εκτός ορίων. Η απάντηση του “ισχυροτέρου” θα πρέπει να είναι η ψυχραιμία, η σωφροσύνη και η σύνεση. Αυτό υπαγορεύει το πνεύμα του νόμου αλλά και η κοινή λογική και όχι την αλόγιστη χρήση γκλομπ και δακρυγόνων όπλων. (και δε θέλω αντιρρήσεις επ' αυτού: όταν ένα ματζαφλάρι προκαλεί βραχυπρόθεσμα προσωρινή τύφλωση και μακροπρόθεσμα ο Θεός ξέρει τι άλλο, είναι όπλο και όχι μέσο δημοκρατικού διαλόγου).

Επίσης, δε χρειάζεται να έχεις δίπλωμα ψυχολογίας για να καταλάβεις πως τα απανωτά χαράτσια της κυβέρνησης του “λεφτά υπάρχουν” δημιουργούν ανείπωτη οργή σε ανθρώπους που δεν τα “έφαγαν μαζί με κανέναν” αλλά δουλεύουν στο μεροκάματο αγωνιζόμενοι τίμια να καλυτερέψουν τη ζωή τους και ν' αναθρέψουν κοπέλια! (Από τέτοια οικογένεια προέρχεσαι κι εσύ άλλωστε ...).

Ακρογωνιαίος λίθος της αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας είναι η προεκλογική συμφωνία μεταξύ πολιτικών και λαού (το περίφημο “Συμβόλαιο με το Λαό” που έλεγε και ο αείμνηστος Ανδρέας): “ψήφισέ μας και σε αντάλλαγμα θα κάνω αυτό κι εκείνο”. Νομίζεις πως αενάως οι πολιτικοί θα αθετούν μονομερώς την εν λόγω συμφωνία, και στην καλύτερη θα επανεκλέγονται ενώ στη χειρότερη απλώς θα απαλλάσσονται των ευθυνών τους; Αφού λοιπόν δεν έχετε θεσπίσει έναν αξιόπιστο τρόπο να βρίσκει ο λαουτζίκος το δίκιο του, πως εννοείτε την απονομή δικαιοσύνης;

Η αλήθεια είναι ότι εσένα ποτέ δε σε φαντάστηκα “αυγοεισπράκτορα” αλλά για να χρησιμοποιήσω και πάλι δικά σου λόγια “Ο καθένας επομένως που επιλέγει να επιδίδεται σε τέτοιες πράξεις θα πρέπει να έχει συναίσθηση ότι αυτό έχει κόστος και συνέπειες.”. Αυτή φίλε μου δυστυχώς είναι μια από της συνέπειες των πράξεων με τις οποίες και συ συμφωνείς (σήμερα π.χ. είπες ΝΑΙ στην “έκτακτη εισφορά” ή όπως αλλιώς βαφτίσατε το νέο χαράτσι).

Προσωπικά, θα προτιμούσα ο άνθρωπος που προχτές αυτοκτόνησε, αντ' αυτού να είχε πετάξει κανένα αυγό σε κάποιον από τους συναδέλφους σου αντί να πηδήξει στο κενό βυθίζοντας στο πένθος και τη δυστυχία τους δικούς του. Πως να στο πω αλλιώς: καλύτερα αυγόχειρας παρά αυτόχειρας !

Είτε το παραδέχεσαι είτε όχι οι πολίτες δέχονται ανηλεή επίθεση και όπως πολύ σωστά πάλι εσύ έγραψες: “Γι’αυτό και θεωρώ ότι η μέχρι τώρα στάση ανοχής και κακώς εννοούμενου πολιτικού καθωσπρεπισμού σε τέτοιου είδους επιθέσεις είναι λάθος.

Μανώλη, δε θα ακολουθήσω λαϊκισμούς τύπου “παραιτήσου” ούτε θέλω να υποκριθείς  τον ήρωα κάνοντας ψευτο-αντάρτικο για να ικανοποιήσεις μια επικοινωνιακή κομματική αναγκαιότητα. Θα σου θυμίσω απλώς ένα διάλογό μας προ ετών:

Σε είχα ρωτήσει λοιπόν “Γιατί μπήκες στην πολιτική Μανώληκαι μου απάντησεςΓια να κάνω τα πράγματα καλύτερα...”. Το είπες με τέτοια αθωότητα που  με εξέπληξε, αλλά αμέσως μετά χάλασες το όνειρο προσθέτοντας: “... κι ύστερα κατάλαβα πως εκεί μέσα (στη Βουλή) δεν μπορώ να το κάνω”.

Ε, λοιπόν αγαπητέ Μανώλη Όθωνα μιας που βρέθηκες εκεί που βρέθηκες (βασικά εμείς σε στείλαμε για να κυριολεκτούμε), προσπάθησε ειλικρινά να κάμεις το όνειρό σου πραγματικότητα, άλλαξε ότι μπορείς προς το καλύτερο και μη χαραμίζεσαι σε ξύλινες δηλώσεις που σε εξισώνουν με το συρφετό. Κράτα αντισκάρι γερό, Μανώλη, για χάρη μας και για χάρη του απατού σου φίλε, γιατί αν δεν το πράξεις τα αυγά δεν θα 'ναι τίποτα μπροστά στα πυρά της ίδιας σου της συνείδησης...

με εκτίμηση 
Κωστής

για την αντιγραφή ΝΥΣΤΑΛΕΩΝ.

Υ.Γ. Και άσε τη δικαιοσύνη ήσυχη ν' ασχοληθεί με αυτούς που την έχουν πραγματικά ανάγκη.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η κηδεία και η βάφτιση του Λοχία Φώλκερ

    Φραγκφούρτη, τέλη 20ου αιώνα. Το σελφ-σέρβις ήταν γεμάτο από πελάτες που όπως κι εγώ εργάζονταν σε κάποια από τις γύρω εταιρίες. Αφού άδειαζαν   βιαστικά το πιάτο τους, άλλοι το ξαναγέμιζαν από τον μπουφέ   κι άλλοι όχι, ρούφαγαν με ικανοποίηση το εθνικό ποτό της Γερμανίας δηλαδή νερό με μπουρμπουλήθρες -οι πιο μερακλήδες έπαιρναν κόκα-κόλα,   κι έφευγαν για να επιστεγάσουν τη μεσημεριάτικη   απόλαυση με ένα τσιγαράκι και κάμποσα ρεψίματα πριν επιστρέψουν στα γραφεία τους. Δεν ήταν συνηθισμένο να πίνεις αλκοόλ στο Mittagspause   αλλά εγώ δεν είχα σκοπό να ανταγωνιστώ την αξιοθαύμαστη εγκράτεια των κατοίκων της χώρας που είχε την τιμή να με φιλοξενεί, και όπως πάντα απολάμβανα μια παγωμένη μπυρίτσα, πρώτον για να ηρεμήσει το πνεύμα μου από τον εργασιακό τάραχο και δεύτερον για να προετοιμάσω κατάλληλα το στομάχι μου για την επόμενη μπυρίτσα. Αντιλήφθηκα κάποια βλέμματα αποδοκιμασίας αλλά με παράτησαν γρήγορα καθώς ήξεραν ότι με όσες μπύρες και να ...

Το πορτρέτο της Μαρίνας

Ήταν η πριγκίπισσα του χωριού. Μοναχοκόρη του μεγαλοκτηματία, εμπόρου, μεταπράτη, μεσίτη, τοκογλύφου, πολιτευτή και τι δεν ήταν ο ο μπαμπάς της, κυρίου Θεοδώρου,  που είχε καταφέρει να αυγατίσει την ήδη μεγάλη περιουσία του πατρός του και να γίνει ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του τόπου του. Η σύζυγός του και μητέρα της η Ασπασία, ήταν μια ευειδής αλλά κάπως τροφαντή μοσχαναθρεμένη κόρη μεγαλεμπόρου ζωοτροφών (συνεργάτη του κυρίου Θεόδωρου), που όσο η τρισχαριτωμένη κορούλα της ομόρφαινε και ψήλωνε, τόσο εκείνη ασχήμαινε και χόντραινε. Όσο για τον κύριο Θεόδωρο εκείνος συνέχισε να πλουτίζει  Έτσι είναι, τα νειάτα και η ομορφιά διαρκούν λίγο, μα η ανθρώπινη πλεονεξία δεν έχει τελειωμό. Αντίθετα με άλλους προνομιούχους, ο κύριος Θεόδωρος δεν άφηνε το χωριό για να μετοικήσει στην πόλη έχοντας υπόψιν το σχετικό ρητό περί πρωτιάς και δευτεροσύνης και απολάμβανε την πρωτοκαθεδρία του απέναντι σε αγροτοκτηνοτρόφους, εργάτες και υπαλληλίσκους οι οποίοι τον έβλεπαν σαν ένα θεσμ...

Η Νύχτα του Αγίου Βαλεντίνου

Θεσσαλονίκη 1989. Δεν μου καλο-ήρθε που ο Μωχάμαντ αρραβωνιάστηκε την Α. Όχι επειδή εκείνος ήταν Παλαιστίνιος κι εκείνη Ελληνίδα, αλλά γιατί τόσους μήνες που τους ήξερα τη μια μέρα ήταν μαζί και την άλλη ήταν σκοτωμένοι.Όχι ότι δεν αγαπιόντουσαν, κάθε άλλο νομίζω, αλλά ήταν κι οι δυο δύσκολοι χαρακτήρες, κακοτράχαλοι. Από τη μια ο ζόρικος ανατολίτης κι από την άλλη η αυτάρχω κρητικιά που δε σήκωνε ούτε μυγοπόδαρο στο σπαθί της. Επίμονες, κυριαρχικές φύσεις που έκαναν ο ένας δύσκολη τη ζωή του άλλου, για μια τελευταία κουβέντα, μια κοφτή ματιά ή ένα νεύμα ειρωνικής συγκατάβασης. Η Α. ήταν από τα πρώτα άτομα που με καλοσώρισαν στη Θεσσαλονίκη εκείνο το Φθινόπωρο. Φαίνεται ότι δεν είχα συνηθίσει μακριά από την οικογένεια και βρήκα στο πρόσωπό της μια άλλη αδερφή. Ή μια μάνα... Δε μου χάριζε κάστανο. "Κατσανδρεδάκη, κουμμούνι, είσαι ο πλιό μαλάκας τση Ένωσης Κρητών Φοιτητών από καταβολής της" μου έλεγε όταν τη φούρκιζα. "Κι εσύ είσαι η κακιά μάγισσα της φοτητικής ...